Brother printer (HL/DCP/MFC) resetten na nieuwe toner.

Printer zegt steeds "weinig inkt"

Je hebt zojuist de inkt verwisseld, maar er staat nog steeds dat er te weinig is of dat deze bijna op is. Je bent niet de enige met dit probleem. Het komt vaker voor dat Brother printers zowel de OEM en compatibele lasertonercartridge verkeerd lezen. Het is een eenvoudig proces om dit bericht met deze melding van te weinig inkt te resetten zodat je printer weer zal werken.

Reset melding weinig poeder voor DCP/MFC monochrome printer

Volg deze stappen om het probleem op te lossen:
  1. Open de voorzijde van de inktopslag
  2. Op het printerscherm staat dan "voorkant is open"
  3. Druk op de knop "wissen" aan de voorzijde van de printer
  4. Dan zegt de printer "Drum vervangen?"
  5. Druk niet op 1 maar typ "*00" op het toetsenbord. Ster nul nul
  6. Op het scherm staat dan "Geaccepteerd". Sluit het klepje en hij zal de melding 'weinig inkt' resetten

Reset melding weinig poeder voor HL Series Printers

Met deze stappen reset je de melding weinig inkt:
  1. Open het klepje aan de voorkant
  2. Zet de printer uit
  3. Zet de printer weer aan terwijl je de knop GO ingedrukt houdt
  4. Als alle vier LED-lampjes aan zijn, laat de GO-knop dan los. De LEDs zullen uit gaan
  5. Druk twee keer op de knop Go. De 3 LEDs (toner, drum, papier) zullen gelijk aan gaan
  6. Druk vijf keer op de knop Go
  7. Licht papier zal knipperen
  8. Op dit punt is de status 'inkt bijna op' gereset. Sluit het klepje.
* Let op: timing is belangrijk, dus wacht niet tijdens het drukken op de knoppen
Geef een reactie